Khamis, 10 Disember 2009

Gentlemen:Sukar dicari...

Gambar ini dirakam ketika majlis makan malam pastiku beramal pada 6 dec 2009 .YB Khalid Samad kelihatan bangun menceduk nasi buat santapan tetamu dimeja kehormat pada malam tersebut .

Aksi spontan Khalid dirakam ketika ,tidak sempat para bentara menyaji dan melayan tetamu kehormat termasuk tuan Guru Presiden bila diumumkan majlis santapan bermula.

Terdapat kekurangan pada pihak bentara dalam keadaan pertama kali DPPKR menganjurkan majlis sehebat ini membuatkan para bentara yang terleka dengan kehadiran tokoh tokoh rakyat ini menyebabkan layanan tergendala atau terlewat keatas meja utama tersebut.

Walau bagaimanapun dengan rendah diri Khalid Samad bangun dan menghidang.

Begitulah jika seorang pemimpin berjiwa rakyat dia tidak kekok untuk berkhidmat walau dimana sahaja dan kepada sesiapa sahaja.Mungkin ini kuasa Allah hendak menunjukkan kepada kita dengan bersikap merendah diri tidak akan merendahkan martabat kedudukan malah akan meninggikan nilai akhlak apatah lagi jika kita seorang pemimpin.

Alhamdulillah Allah kurniakan kepada kita dalam parti PAS para pemimpin yang tidak lupa akan asal usul mereka.

Ana yang terjumpa aksi ini ,merakamkan kebanggaan ana terhadap perlakuan yang pada ana mempunyai nilai rendah diri dan peka terhadap keadaan dan pantas mengambil keputusan ,membantu mancantikkan keadaan yang mungkin cacat jika Tuan Presiden Terpaksa bangun untuk mengambil hidangan.

Subhanallah ...

1 ulasan:

Cari Blog Ini