Selasa, 12 Januari 2010

Masyarakat Majmuk Faham ini bukan isu besar .

Salam perjuangan.

Ini hasil maklum balas dari seorang uncle berbangsa cina yg selalu berbual dengan ana tatkala kami berjumpa ketika menjalankan tugas kami .Juga dari seorang brother berbangsa india mengenai insiden bakar membakar sejak kebelakangan ini.

Bukan sahaja bangunan dibakar ,deretan motosikal di pulau pinang rentong dibakar orang.

Yang cantiknya mereka berdua senada dengan insiden ini bahawa ini bukan isu yang besar cuma diperbesarkan oleh pihak pihak tertentu yang mahu melihat suasana ketenteraman tergugat.

Alhamdulillah dalam hati ana berkata jika beginilah tanggapan terhadap isu mutakhir negara ini membuktikan rakyat malaysia semakin canggih daya pemikiran sehingga tidak cepat melatah dan membuat spekulasi bahawa apa yang berlaku adalah isu besar dan sedang mengancam kestabilan masyarakat negara ketika ini.

Walau pun ini adalah hasil sembang sembang dan hanya pendapat dua orang ini.Tapi pada ana ini sudah mewakili masyarakat majmuk yang tidak mudah diperkotak katik oleh pemberitaan sesuatu isu dan sebelum membuat keputusan .

Wajib mendapat maklumat selain dari berita arus perdana untuk mengimbangi status berita kerana berita arus perdana juga sekarang ini dilihat sebagai kurang dipercayai kesahihan jalan cerita bukan beritanya.

Wallahualam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini