Isnin, 31 Oktober 2011

IJTIMA TARBAWI 2011

Subahanallah!!! syukur kepada Allah,yang selayaknya dipuji,beruntunglah sesiapa juga yang dapat hadir ke Ijtima Tarbawi 2011,sudah pasti ada satu hadiah istimewa yang dibawa balik ,bukan wang ringgit atau kemegahan dunia namun aku telah mendapat sesuatu yang sangat berharga disana,sehingga setelah pulang aku merasa ada perbezaan dalam harapanku terhadap rumah tangga,pandangan kepada tanggungjawab mengurus rumah tangga,kerjaya,ilmu,tanggapan aku kepada perjuangan gerakan islam malah yang paling berharga pandanganku terhadap Allah yang selama ini aku sangka aku sudah mengenalinya secara yang aku faham rupanya sangkaan itu tidak tepat .Tarbiah mengajar mengenali diri, agama dan Tuhan dengan cara yang sepatutnya.Melihat sambutan anak muda yang begitu teruja,membuat aku tersenyum,inilah pelapis kepada kami yang akan meninggalkan umur muda sebentar lagi pasti pimpinan tertinggi pemuda juga tersenyum melihat deruan muda mudi yang menderu deru melimpah ruah paling mengembangkan dada melihat pemuda yang telah berkeluarga bersama anak anak kecil seawal 8, 9 bulan tanpa rasa terbeban membawa baby kecil bersama Ya Allah hebatnya pencinta pencinta dan pemburu pemburu keredhaanmu..Takbir...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini