Khamis, 9 Julai 2009

Usrah Bulanan Cawangan

Pada malam selasa 7hb Julai 2009 ,Pas Cawangan Taman Setia mengadakan usrah bulanan .
Nampak usrah bulanan Pas Caw malam tersebut seolah -olah usrah bulanan pemuda ,sebab yang hadir ramai dikalangan pemuda .

Apa sudah jadi dengan orang-orang lama, golongan tua ,ada jemaah yang keluar dari surau lalu depan pusat komuniti memandang sepi pusat ini ,kenapa tidak mahu singgah barang sebentar untuk kita ,menjalinkan ukhwah dalam program usrah seperti ini.
Sedihnya kurang sambutan usrah
dimana silapnya,apakah kesibukan atau kesenangan dan kerehatan menyebabkan kita terhalang mendatangi usrah,Ini usrah cawangan tapi kehadiran sangat mengecewakan.

Harus dipuji ustaz dan Naqib Kawasan Kota Raja,Ustaz Jefri walaupun dalam kesibukan tugas ,berniaga dan bekerja,tugas nazirnya ,tugas di kawasan ,cawangan pun masih dapat meluangkan masa untuk usrah kali ini.Akhi Azli walaupun bekerja malam tetapi singgah usrah dulu sebelum ketempat kerja.


Kitab Apa erti saya menganut islam,semua yang hadir telah membentangkan dan berbincang tajuk bagaimana cara saya hidup sebagai seorang islam
perbahasan semakin baik,kefahaman ahli dan keyakinan diri mula terbina dalam diri setiap ahli usrah ,jika dahulu segan-segan dan takut-takut untuk bersuara sekarang sudah ada keberanian berkat usaha dan latihan setiap kali hadir program usrah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini