Isnin, 12 Oktober 2009

Kalah biasa memang tak selalu....!!!!

Alhamdulillah syukur kepada Allah dapat ana menyelesaikan satu tanggungjawab ana terhadap parti,gerakan islam dan pakatan rakyat umumnya.

Bekerja dalam keadaan yang sangat berhati hati dengan keganasan umno,sikap bias SPR,POLIS dan PBT Ahli majlis daerah port dickson terhadap pakatan rakyat umumnya dan pas khasnya.

Ceramah ceramah Pas yang disekat oleh pemuda dan penduduk kampung yang menyokong BN,dengan membuat berbagai provokasi untuk menunjukkan bahawa kami ini orang luar yang datang hendak buat kacau dikampung mereka.

SPR begitu berani terang terangan melakukan kesalahan dengan menggunakan daftar pemilih yang lain dengan apa yang ada pada kita untuk undi pos sebagai mana didedahkan oleh sahabat dari Jabatan Undang undang kepada ana.

Lihatlah sikap bias mereka depan depan mereka berani berbuat sedemikian.Ini sebenar penipuan umno bersekongkol dengan SPR.

Apatah lagi sikap polis yang berlembut dengan penyokong umno yang terang terang membuat sekatan jalan ketempat ceramah pas contohnya pada malam ceramah di Markaz Dewan Ulamak.Kenapa tak tangkap aje mereka itu semua.Alahai polis..

Namun walaupun penat perasan puas dapat menyumbang sedikit masa dan tenaga untuk PRK ini kali ini.

Mula mula menerima keputusan kemenangan parti ikon rasuah dengan adun rasuah itu ana menarik nafas panjang dan berfikir apa dah jadi dengan pilihan orang bagan pinang?.Inikah kualiti penduduk disana yang masih menyokong perasuah dan mengangkat mereka menjadi pemimpin mereka.?

Seminit dua selepas itu baru ana dapat tenangkan hati ,dan mengingati semula SPR yang bersekongkol dengan undang undang baru ,tanpa barong panas dan proses merayu undi yang mana semua untuk memenangkan kan umno dan barisan nasional kerana bila kita disekat dengan berbagai sekatan untuk proses merayu undi umno dan barisan nasional mempunyai media television yang membolehkan mereka terus berkempen sampai pagi masuk terus kedalam rumah pengundi-pengundi bagan pinang dan undi pos yang mencurigakan perlaksanaan tetap dilaksanakan juga walaupun kita bantah.

PBT yang menyusahkan peniaga dengan mengutip 3 ringgit setiap malam walaupun peniaga berniaga ditapak persendirian ,dah tak ada duit sangatke ? majlis daerah port dickson?

Kereta yang berada dimarkas markas pas ditunda,tetapi kereta yang bersusun dihadapan tempat BN tidak pula diganggu walaupun diletak dibahu jalan.

Sebagai mana didedah oleh sahabat ana yang berniaga disana,harga tapak lain,payung lain ,meja lain sehingga mencecah rm150 untuk satu gerai meniaga.Tambah meja lain harga.

Ya Allah inilah dia rakyat didahulukan ,nak berniaga pun susah .

Nasib koranglah orang bagan pinang yang sokong BN,bagi yang tak sokong sikitpun tak jadi kudis pada kita semua

Sebab,

Kalah biasa menang tak selalu betul tak?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini