Selasa, 20 Oktober 2009

Sepatutnya dibatalkan bukan ditunda


Konsert Beyonce yang dijadualkan akan berlangsung di Stadium Bukit Jalil 25 october ini telah ditunda dikatakan oleh penyanyi itu sendiri.

Dalam pada banyak pihak membantah penganjuran konsert tersebut,tapi bagi pihak penganjurnya tetap akan meneruskan juga konsert tersebut dengan alasan pihak beyonce akan mematuhi syarat etika pakaian ketika konsert tersebut.

Persoalannya disini bukan kerana etika berpakaian atau syarat syarat yang mampu pihak beyonce ikuti tetapi soalannya wajarkah ketika umat islam dan saudara kita di Padang ditimpa bencana tanah runtuh dan gempa bumi kita disini seronok menganjurkan konsert pula?.

Apakah kita boleh berseronok sedangkan ada insan yang lebih memerlukan kita membantu mereka pada ketika ini.Kesedihan mereka ketika ini kita semua masih merasainya.Apakah rakyat malaysia tidak mengambil ikhtibar kejadian tanah runtuh disana dengan kita pula menganjurkan konsert yang akan menjerumuskan remaja dan rakyat kita ke kancah maksiat.

Kemana hala tuju remaja dan pengunjung konsert itu nanti setelah selesai konsert itu nanti.Pasti ada yang akan mencari lokasi sekitar bandaraya untuk berdua duaan dan pasti pintu kemaksiatan terbuka luas pada malam tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini