Rabu, 24 Jun 2009

Buat Kerja!!!!!!

Salam perjuangan ,

Alhamdulillah selesai sudah kekecohan yang cuba ditimbulkan oleh UBN terhadap parti kita.Akhirnya rakyat melihat betapa desperate UBN dalam usaha meraih keyakinan rakyat kepada mereka yang semakin hari semakin luntur. Dan telah gagal dalam usaha memecah belah kekuatan jemaah.Kita panjatkan kesyukuran kepada Allah .

Fokus kita semua perlu kearah PRK yang terdekat ini di Manik Urai.Kerja kita masih banyak lagi .Persiapan kearah membantu jentera pilihanraya disana harus kita mulakan dari sekarang.Persiapan individu pendokong dan penyokong pasukan,cawangan,kawasan dan negeri telah pun sepatutnya digerakkan.

Ambil peluang ini kepada pemuda-pemuda yang baru bersama PAS untuk bersama-sama menimba pengalaman bekerja dalam pilihanraya dengan jentera parti PAS yang berbeza dengan jentera parti UBN yang kebanyakan bekerja sebab ada masyuk.Kita pun sebenarnya masyuk juga,tetapi kita yakin ianya tidak dibayar ketika ini diwaktu ini,dan kita yakin ada bahagian kita disisi Allah diakhirat kelak.Jadi kita akan bekerja tanpa mengira mendapat bayaran atau tidak.

Saja nak kongsi pengalaman kita membantu PRK diTerengganu yang lepas ,kalau dah rezeki ketika bertugas dijanjikan oleh Allah kita tetap akan menerimanya.Tuan-tuan bayangkan ketika nak bayar harga makanan kami ,tuan kedai kata dah ada hamba Allah yang bayarkan.Beberapa kali kejadian seperti itu berlaku kepada kami bayangkan kami sekitar 5 orang punya makan pun ada orang sanggup bayarkan.

Bukan nak cerita berapa harga makanan tersebut tetapi nak ceritanya ,jangan risau pasal rezeki ketika menjalankan tugas ,bekerja untuk islam dengan niat mendapat keredaan Allah.Dan yang paling seronok dapat berada bersama makan tengahari dalam majlis yang pemimpin tertinggi seperti Husam,Dr Hatta,Azmin ,Dr Zul,Dr Mariah,Dr Lo'Lo" duduk semeja ,habis hati rasa seronoknya.Memang tak dapat dilupakan.

Paling semangat bila lihat kesungguhan Ahli Parlimen Kita Dr Mariah dan sahabat beliau Dr Lo' Lo' bekerja kita orang lelaki terasa malu juga dengan semangat dan tenaga dan kesungguhan mereka tanpa mengira penat lelah.Paling saya puji masa memang tepat kalau bekerja bersama mereka ni ,disiplin memang kena tinggi beb.

Tidak menunggu ,sebaliknya bertindak dengan cekap dalam setiap situasi,memang satu pengalaman yang sangat berharga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini