Rabu, 12 Ogos 2009

Nak cabar pemuda pas berhimpun?

Salam perjuangan ,

Nampak sangat terhegeh-hegeh ketua pemuda umno ini nak mencabar sesuatu yang telah pun dilakukan oleh pemuda pas sejak sebelum himpunan karikatur dan terbaru himpunan mansuh isa.

Kalau sekadar nak jadi juara dan nak kejar glamor nak menunjuk-nunjuk tak payahlah nak gunakan pemuda -pemuda pas.Buruk cakapnya lu.. sapa nak cabar-cabar pemuda pas?.Pemuda pas bukan hidup atas cabaran manusia tetapi dengan harapan mencari keredaan Allah semata-mata.

Sanggupkah pemuda umno berhimpun dan mandi air watercanon dan ditembak dengan gas pemedih mata?.

Dimana pemuda umno dalam himpunan- himpunan sebelum ini ?Kenapa dah tak kisah dah nak jadi beruk ?,bukankah media arus perdana umno memainkan isu demontrasi bukan budaya kita?.Kenapa pula pemuda umno beria-ia nak berhimpun.Kan ketua pemuda umno sendiri pernah mengatakan jangan jadi beruk-beruk.

Kenapa sekarang seronok nak jadi beruk pulak kah?. Kan Pak Lah kata jangan.!!!

Bila pas berani mengatakan tidak pada arak dijual dalam kawasan orang islam baru sekarang pemuda umno nak mencelah?kenapa ketika berkuasa di Selangor dulu tak nak buat ,bila pas buat baru nak terhegeh-hegeh kata pemuda umno pun perjuang isu larangan arak,jangan jadi hiprokritlah khairy...Kan kerajaan dokongan engkau sedang berkuasa sekarang ini?Kenapa tak minta PM kau laksanakan hukum hudud?.Nak tunggu apa?Nak tunggu bala lagi besar timpa rakyat negara ni?.

Sebelum kau cabar orang ,kau sahut dulu cabaran amal maaruf dan nahi mungkar agama anutan kau dan aku.Tinggikan dulu syiar islam dalam diri sendiri dan pemuda -pemuda umno pimpinan kau.Ajak mereka jaga agama bukan jadi perosak agama.Jangan pegang agama dalam keadaan pilih pilih tempat dan situasi.

Kau kan tahu beza orang jaga agama dengan orang yang perlekeh agama kan?. Kalau kau lupa aku ingatkan.

Beza orang jaga agama dengan tak jaga agama adalah ,mereka yang menjaga solatnya itu adalah orang-orang yang menjaga agamanya.

Ajak pemuda-pemuda umno beramal dengan ayat Al quran bukan sekadar nak jadi kebal dan mendapat keistimewaan dunia sahaja.Ayat Al quran hendaklah dibaca untuk membersihkan hati bukan nak jadi kaki pukul dan jadi pencetus huru hara dan nak tunjuk berani.

Ingatlah ilmu kebal sebenar tidak ada.

Kalau ada sudah tentu Rasulullah dan para sahabat dah guna ilmu- ilmu kebal tersebut dan tidaklah ramai para sahabat yang gugur syahid.

Ingatlah wahai ketua pemuda umno En Khairy,janganlah mencabar kami membuat kerosakan untuk berhimpun dengan sesuatu perjuangan umno yang tidak jelas dalam menegakkan hukum islam.Kerana perjuangan pemuda umno bagi saya adalah untuk survivor hidup anggota dan parti .

Tetapi kami pemuda pas insyaallah,mati dijalan Allah cita-cita tertinggi kami.

Jadi saya nak bertanya kepada tuan Khairy mampukah? pemuda-pemuda umno bersama kami dengan slogan ini?.Lakukan semuanya kerana Allah dan Rasul.Barulah kita akan dapat berhimpun bersama.

Sekian.
ismits ulamraja

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini