Sabtu, 22 Ogos 2009

Kembali bertadarus

Salam, ramadhan

Seronok dapat kembali bertadarus bersama imam-imam dan sahabat-sahabat malam tadi.Kami semua dapat berkumpul seperti pada puasa yang lepas.

Itulah! bila membaca dengan disemak oleh rakan-rakan ternyata masih banyak kekurangan ana dalam membaca quran.Gangguan pada suara dan makraj huruf kadang-kadang disebut tidak tepat.

Inilah cantiknya bila bertadarus,dapat refresh semula cara membaca Quran dan dapat membetulkan semula tajwid dan makraj huruf yang tersilap.

Bulan bulan biasa bukan tak buka quran,cuma tak fokus sebagai mana kita bertadarus.Memang kalau membaca dan diperhatikan bacaan akan menjadikan ana sedikit gemuruh.Ini kelemahan ana sejak kecil lagi.

Memang sukar bagi ana lebih-lebih lagi bila membaca dihadapan guru.Memang seram sejuk dibuatnya.Kerana terlalu berhati-hati kadang -kadang boleh menyebabkan kesilapan demi kesilapan dibuat.

Bukan kerana perasan malu atau apa!tapi memang secara tiba-tiba bukan dibuat-buat.

Tapi semangat bila sahabat-sahabat memberi semangat dan sabar dengan keadaan kita yang masih lagi belajar ini.

Itulah perkara yang paling seronok bila ada sahabat-sahabat yang memang mahu bersama sama memperbaiki bacaan masing -masing dan sabar dengan kekurangan pada kita.Terima kasihlah

Cuma keadaan yang lama masih tidak berubah ,harap ramadhan kali ini ada muka -muka baru yang dapat sama-sama dengan kami.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini