Rabu, 5 Ogos 2009

UMNO Kena jaga hak Allah dulu

Salam,

Mendengar rayuan Najib supaya Tuan Guru Nik Aziz menjaga hati orang UMNO membuat saya rasa bahawa Najib dan UMNO masih buta mata hati perasaan.Selama 50 tahun merdeka apakah sudah terbela nasib bangsa melayu itu sendiri?.Bagaimana dengan agama islam yang tidak terbela oleh UMNO selama ini?.

Saya merasakan bahawa umno yang dulu kena jaga hak Allah sebelum meminta Tuan Guru dan Pas menjadi hati orang-orang umno.Ini adalah kerana kegagalan umno menjaga hak Allah dan kepentingan islam menyebabkan orang islam didalam Pas dan umno sendiri rasa terguris dan kecewa dan kecil hati dengan tindak tanduk umno sekarang ini.

Jelas umno bersikap menolak islam secara terang-terangan dengan mengamalkan dan menyokong dan mendokong dasar dan undang undang yang bercanggah dengan islam seperti ISA.Dasar pelajaran pun tak menekankan matapelajaran agama islam sebagai salah satu subjek wajib lulus.

Berapa banyak fatwa tidak dihirau,sebagai contoh meletak kalungan bunga dan bertafakur di dataran pahlawan tugu negara yang terang-terang bercanggah serta syirik kepada Allah masih diamalkan sehingga kini.

Penganjuran program -program hiburan melampau dan terlalu banyak menyebabkan muda-mudi lalai mengingati Allah.Akhlak para remaja yang semakin terhakis dengan akhlak dan moral yang rendah.Kekejaman dan ketidakadilan ,jenayah yang semakin parah,penularan penyakit berbahaya, berpunca kerana kita tidak menjaga hak Allah menyebabkan Allah tidak memelihara kita.

Hati siapa yang tidak terguris apabila seorang islam yang dimurtadkan tidak dapat diselamatkan kerana tiada undang-undang islam ditegakkan untuk membela orang-orang yang beragama
islam dalam negara yang mengaku sebuah negara islam.

Bagaimana? dengan kehilangan ekuiti dan milikan syarikat-syarikat negara kepada orang asing atau syarikat asing?.Ini lebih menyayat hati apabila syarikat BERNAS ,iaitu yang menjaga kepentingan makanan asasi rakyat negara ini boleh diberi kepada sebuah syarikat asing?.

Kalau nak diteruskan terlalu banyak perkara kritikal yang menyebabkan kita rasa hampa dan makan hati dengan tindak tanduk parti umno yang memerintah menguris perasaan dan hati kita semua.

Dan lagi sikap pekak badak pemimpin yang angkuh nak meneruskan juga akta dan dasar yang zalim.

Nah! sekarang siapa yang patut jaga perasaan siapa?Bagi saya tak boleh nak harap pada umno ,sebab hak Allah tuhan yang menciptakan pun mereka tak jaga ,kita semua siapa?

Degil macam Firaun...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini